Öğretmenlere "Etkili Sınıf Yönetimi" Semineri

Öğretmenlere "Etkili Sınıf Yönetimi" Semineri

Hacı Sani Konukoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi´nde Okul Rehber Öğretmenleri Yusuf Ziya Koçak ve İncinur Ergin tarafından, okul öğretmenlerine yönelik "Etkili Sınıf Yönetimi" semineri verildi.

10.05.2019 1547

10-05-201910-05-2019Hacı Sani Konukoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi´nde Okul Rehber Öğretmenleri Yusuf Ziya Koçak ve İncinur Ergin tarafından, okul öğretmenlerine yönelik "Etkili Sınıf Yönetimi" semineri verildi.

Okul Müdürü Bayram Telli ile müdür yardımcılarının da katıldığı seminer öğretmenler tarafından ilgiyle takip edildi.

Yeni bin yıla girerken değişim hızı ve bu hıza ayak uydurabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmek zorunda olan eğitim sistemimizin başarısının nitelikli öğretmenlere bağlı olduğunu ifade ederek sözlerine başlayan Okul Rehber Öğretmeni Yusuf Ziya Koçak “Nitelikli insan gücünün yetiştirildiği yer, okul ve sınıftır. Bu nedenle etkili bir okul ve sınıf yönetiminin var olması gerekliliği kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır” dedi.

KOÇAK: "SINIF YÖNETİMİ DERS İÇERİĞİNİN TÜMÜYLE İLİŞKİLİ"

Öğretmenin bir yandan bilgi, beceri ve tutumlarıyla öğrencilerinin eğitimi görevini yürütürken diğer yandan davranışları ile onları etkilediğine dikkat çeken Koçak “Öğretmenin samimi, anlayışlı sabırlı olması öğrenciyi olumlu düşünmeye sevk edecek aksi davranışlar ise öğrenci üzerinde olumsuz etki yaratacaktır. Etkili sınıf yönetimi sadece sınıftaki süreğen olaylara ve davranış yönetimine dikkat edilmesini değil aynı zamanda öğretmenlerin öğretim uygulamalarında nasıl davranacaklarına ve bu uygulamaları nasıl örgütleyeceklerine de dikkat edilmesini gerektirir. Bu anlamda öğretmenin sınıf yönetimi etkinliklerinin, hedeflerin ve dersin içeriğinin tümüyle ilişkilidir. Öğretmen, öğrencilerin davranış sorunlarını ortadan kaldırmak ve öğretme ve öğrenme çevresinin yaratılması ve sürdürülmesi için gerekli olan hazırlıkları yaparak uygulamalı ve sürdürebilmelidir. Bu öncelikle öğrencilerin öğrenmeye ayrılmış olan süreyi verimli biçimde değerlendirmeleri ve ikinci olarak öğrencilerde sorumluluk bilincinin gelişmesi ve davranışlarını kontrol becerisi kazanmalarını sağlama açılarından önem taşımaktadır. Öğretmen, plânlamadan, önceden tahmin edemeyeceği sorunların üstesinden gelme ve öğrenciyi istenilen amaçlar yönünde eşgüdümlemeye kadar geniş bir yelpaze içerisinde sınıf ortamının örgütlenmesini yönetim becerilerine dayalı olarak düzenleyebilmelidir” diye konuştu.

 

ERGİN: "VERİLEN SÖZLERİN TUTULMAMASI GÜVENİ ZEDELER"

Sınıf Yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları üzerinde duran Okul Rehber Öğretmeni İncinur Ergin de, olumsuz duygular tepkimeler neticesinde karar veren öğretmenlerin etkili karar verebileceklerini söyleyebilmenin zor olduğunu ve bu nedenle öğretmenlerin problemlerinden arınarak sınıfa girmelerinin daha etkili olacağını kaydetti.

Ergin sınıf yönetiminde bir yol haritası çizerek şunları söyledi:

Çoğu sınıf problemleri öğretmenin sınıfa geç gelmesi ile başlar. Derse zamanında gelmeniz öğrenciyi ve dersi önemsediğiniz görüntüsünü verir. Derse iyi hazırlanmak öğretim hedeflerine ulaşmak için önemlidir. Öğrencilerin dikkatini ve katılımlarını sağlayacak yöntemlerle başlayarak derse hızlı ve kararlı bir başlangıç yapın. Konuyu açıklamaya başlamadan tüm sınıfın dikkatini derse toplayın. Ses, öğretmenin sınıfla olan etkileşiminde en önemli öğedir. Sesini etkili kullanan bir öğretmenin öğrencinin dikkatini toplamada, sesini etkili kullanamayan bir öğretmene nazaran daha avantajlıdır. Öğrenci performansları hakkında karşılaştırma yapmak sınıfta bölünmelere neden olabilir. Düşük performanslı öğrencilerin tamamen kaybedilmesine yol açabilir. Verilen sözlerin tutulmaması sınıfta güveni zedeleyebilir. Sınıfı amacına uygun bir biçimde organize edin: Oturma düzeni, araç ve gereçlerin uygun bir biçimde yerleştirilmesi iyi bir organizasyon için gereklidir.  Öğrencilerin problemleri ile ilgilenin. Öğrencinin ders içi ve ders dışından kaynaklanan problemleri ile ilgilenmek öğrencinin derse katılımını artırabilir.

 

TELLİ: "YOLU GÖSTERİN BIRAKIN KENDİLERİ ÖĞRENSİNLER"

Program sonunda söz alan Okul Müdürü Bayram Telli ise öğretmenlere sınıf yönetimi ile ilgili şu uyarılarda bulundu:

Öğrencilerinizi tanıyın, sizi tanımalarını sağlayın, onları dinleyin ve anlamaya çalışın. Ama ne yaparsanız yapın içtenlikle yapın. Samimiyetiniz öğrencilerin kalplerine dokunmanızı, kendinizi sevdirmenizi ve böylece zihinlerine ulaşmanızı sağlar.

Dersinize hazırlıklı girin, yöntemlerinizi doğru belirleyin, dersinizi etkinliklerle işleyin, öğrencilerinizin derse katılmasını sağlayın. Her şeyi siz anlatmayın; yolunu gösterin bırakın kendileri öğrenmek için çaba göstersinler.

Sınıfta kendinizi sadece öğretmen rolüne hapsetmeyin. Gerekli olduğunda ve ihtiyaç halinde geçici bir süreliğine arkadaş gibi, anne baba gibi, bir ağabey, bir abla gibi davranın. Ama asıl rolünüz olan öğretmenliği asla unutmayın.

Eğitimde başarı ancak disiplin ile sağlanır. Sınıf yönetiminde başarılı olmak istiyorsanız disiplini sağlama rolünüzü ihmal etmeyin. Ancak disiplini sağlayacağım diye öğrencileriniz üzerinde tahakküm kurmaya, onları baskı altına almaya çalışmayın. Ne kadar gerekiyorsa o kadar disipline ihtiyaç vardır. Azı da çoğu da zararlıdır.

 

 

 

İLETİŞİM

Adres:
DEĞİRMENCİK MAH. HATAY BUL. HACI SANİ KONUKOĞLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ SİTESİ HACI SANİ KONUKOĞLU BLOK NO: 415/1 İÇ KAPI NO: 7 İSLAHİYE / GAZİANTEP


Telefon
(342) 869 5175


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın