Covid-19 Sürecinde Eğitim-Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar Hakkında Toplantı

Covid-19 Sürecinde Eğitim-Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar Hakkında Toplantı

Öğretmenlerimiz covid-19 sebebiyle eğitim öğretimde meydana gelen sorunları görüştü.

03.11.2020 517

 Covid-19 virüsü sebebiyle okullarımız uzun bir süre öğrenci ve öğretmensiz kaldı. Uzun bir aradan sonra okullarımız yeniden yüz yüze eğitim için açıldı 12 Ekim ile birlikte 12. sınıflarımız, 2 Kasım ile birlikte de 9. sınıflarımız yüz yüze eğitime başladı. Yeni dönemde virüsle birlikte birçok şey değişti ve buna göre okullarımızda tedbirler alındı. Öğretmenlerimizin gerçekleştirmiş olduğu toplantıda yüz yüze eğitimin başladığı günden itibaren olumlu veya olumsuz karşılaşılan konular görüşüldü.

 Uzaktan öğrenme yönteminin yüz yüze eğitimin yerini alamayacağı vurgulanan toplantımızda öğretmenlerimiz tarafından "Okulların kapalı olmasının öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimi, davranışları, ekonomik açıdan gelecekleri ve akademik başarıları üzerinde olumsuz etkileri Covid-19 sürecinde pek çok çalışma ile ortaya kondu. Bu etkilerin özellikle dezavantajlı öğrenciler, öğrenme güçlüğü olanlar ve uzaktan öğrenme araçlarını kullanarak kendi kendine öğrenme becerileri yeterince gelişmemiş olan öğrenciler açısından çok daha ağır olacağı bilinmektedir. İlkokul öğrencileri okulların kapalı kalmasından en çok etkilenecek grupların başında gelmektedir. Uzaktan öğrenme her ne kadar öğrenme sürecine katkı sağlasa da uzaktan öğrenme araçlarını kullanarak okuma yazma ve temel becerilerin ediniminin ilkokula yeni başlayan bir öğrenci için barındırdığı güçlükler oldukça iyi bilinmektedir. Ancak tüm kademelerde beceri kazandırmada ve öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimini desteklemede yüz yüze eğitim uzaktan öğrenmeye göre daha etkili olacaktır. Uzaktan öğrenmede öğrencilerin akranları ile iletişim ve etkileşiminin sınırlı olması da gelişimlerini olumsuz yönde etkileyecektir. Bu süreçte okulda eğitimi paradigmatik boyutta ele almaktan ve eleştirmekten daha çok öğrencilerin gelişim ve öğrenmesi boyutunda daha pragmatik bir boyutta ele almaya ihtiyacımız var. Uzaktan öğrenmenin özellikle canlı-etkileşimli çevrim içi dersler yoluyla bilişsel boyutta öğrenmede oldukça etkili olabileceğini biliyoruz. Ancak bu etkililiği, uzaktan öğretimin beceri kazandırmada sosyal, duygusal fiili tecrübe etmeyi gerektiren becerilerin, pek çok mesleki becerinin kazandırılmasındaki sınırlılıkları ile birlikte değerlendirdiğimizde uzaktan öğrenmenin yüz yüze eğitimin yerini alamayacağı açıktır. Yüz yüze eğitime geçişte öncelikli gruplar belirlenerek bu gruplara odaklanma sağlanmalıdır. Okulların açılması ya hep ya hiç meselesi değildir. Yaş grubu, sınıf seviyesi ve ailelerin ihtiyaçları gibi parametreler dikkate alınarak esnek bir uygulama yaklaşımı benimsenebilir. 2020-2021 eğitim öğretim yılında sağlık riskleri, okulların/ şubelerin öğrenci mevcudu, fiziki altyapı imkanları, bilişim teknolojileri imkanları ile öğrencilerin bağımsız olarak çalışma ve öğrenme kapasiteleri gibi faktörler dikkate alınarak öncelikler belirlenmelidir" denildi

 Müdür Başardımcısı Duygu Tuztaş "Virüsle birlikte hayatımızda birçok alışkanlığımız değişti. Bununla birlikte okullarımızdaki birçok alışkanlığımız da değişmiş oldu. Değişen ve gelişen süreçte önce sağlığımız için daha sonra da yüz yüze eğitimimizin sekteye uğramaması için hepimiz işbirliği hâlinde olmalıyız. Birbirimize ne kadar yardımcı olursak bu süreç o kadar sağlıklı ilerleyecektir. Uzaktan eğitim gören öğrencilerimizle sürekli iletişim hâlinde olunuz. Sınıf rehber öğretmenlerimiz, öğrencilerimizi gelişen olaylardan mutlaka haberdar etsin. Herkesin bu konuda üzerine düşen görevini yerine getireceğine şüphem yoktur." sözleriyle toplantı sona erdi.

03-11-202003-11-2020

İLETİŞİM

Adres:
DEĞİRMENCİK MAH. HATAY BUL. HACI SANİ KONUKOĞLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ SİTESİ HACI SANİ KONUKOĞLU BLOK NO: 415/1 İÇ KAPI NO: 7 İSLAHİYE / GAZİANTEP


Telefon
(342) 869 5175


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın